lördag 24 oktober 2009

Njutning

Att gå på vår marknad är verkligen hur trevligt som helst. Vi handlar alla våra grönsaker där och det är så vackert med mängden odlare som säljer där. Att dessutom kunna handla för oss från Sverige, exotiska grönsaker gör det hela än mer spännande.

När vi hade handlat klart grönsakerna och mannen vandrat hem gick jag resterande kilometer av marknaden, där det säljs kläder, tyger, heminredning osv. Ganska snabbt fastnade ögonen på en kappa. Jag tittade på storlekslapparna och det var XL, 3XL, 5XL osv. Men den som var i XL såg inte så stor ut så jag provade den och den var helt perfekt för mig som är 38-40. Det är verkligen skillnad på svenska och franska storlekar.

Kappan är precis som en jag tänkt sy och inte riktigt kommit på hur jag ska få den att fungera både på vintern och sen på våren.
Men nu löste det sig för 20€. Min oblekta jacka i oljerockstyg får helt enkelt bli en jacka till våren.

Köpte även en Chrysantéme som passar perfekt i den blå krukan som stått tom på terrassen. Vi får inte glömma att vattna den bara eftersom solen steker och är väldigt varm just där. Idag har vi haft upp mot 24 grader, i skuggan. De ni!

Min svarta linneklänning är till slut färdigsydd. Det var så lite kvar och ändå har den bara legat. Gillar verkligen modellen som är från Ottobre 5/08, modell nr1. Förutom den har jag sytt en vit långärmad t-tröja, en orange långärmad och en grön kortärmad t-tröja. En jeanskjol i samma modell som den grå jag sydde för ett tag sedan är också klar och nu klipper jag till några blusar, bondblusar, kanske tunikor. Kjolen är från samma Ottobre men modell nr. 4.
Jag har kommit på en nackdel med Photoscape och det är att bilderna inte går att förstora här i inläggen. Men nu har jag lagt in en bild på jackan, redigerad i Photoshop, så att ni kan se den på nära håll. *jag är såå nöjd med mitt köp*
Hmmm, efter lite koll märker jag att det i alla fall inte går att öppna upp bilden. Men, men Det är kanske för att jag lägger upp dem i webbläsaren Google Chrome. Alltid är det nåt när jag man prövar något nytt...

3 kommentarer:

  1. Franska marknader är verkligen något speciellt. Jättefin kappa!

    SvaraRadera
  2. Hej! Idag känner jag för att skriva en liten kommentar hos dej. Det låter så underbart med att kunna gå på torget och inhandla alla möjliga fina grönsaker och frukter. Du är så duktig att sy så mycket fina kläder. Kappan är jättefin som köpte.
    Här hos oss har vi haft en gråmulen och regnig dag.
    Hoppas att du får en skön söndag i värmen hos er.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  3. 24 grader.... åååh! Det känndes betydligt mer tilltalande än mulet och nollgradigt... ;-)

    Fin kappa du fått tag på! Vilka kap man tycks kunna göra på der marknad!

    SvaraRadera