fredag 2 oktober 2009

Uppenbarelse väntas

Idag köpte jag ett silkeullgarn i min LYS här i Arles och väntar på en uppenbarelse vad det vill bli. Jag tänker mig något liknande en axelvärmare men inte Pellerinkrage. Jag hoppas att drömmarna i natt vill visa mig vad jag ska göra av garnet. Det är fantastiskt mjukt att nosa och klappa på i alla fall.

Första delen i mysteriesockan är snart klar och bild kommer när jag får tid. Vännerna är mycket krävande och behöver uppassning hela tiden. ;-)



Ikväll var vi på restaurang och jag åt något som hade det fina namnet Bulots. Bild kommer senare. =)

4 kommentarer:

  1. Krävande vänner? Vad innebär det? Fånga in den i garnet eller tappa maskerna...

    SvaraRadera
  2. Underbart garn...hoppas drömmen talade om vad det skulle bli:) ha en "stickig" helg!

    SvaraRadera
  3. Vi har så kul och "krävande" är de inte egentligen. =)
    Nu sitter de och stickar och jag också snart.

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen det där sättet att köpa garn :)

    Fint garn var det, och av din beskrivning av det att döma så känns det minst lika bra som det ser ut!

    SvaraRadera