onsdag 14 oktober 2009

Marknads-loppisfynd

I lördags på marknaden i Arles fick vi se några stånd på marknaden som såg ut som loppis. Vi gick dit och jag såg en naturvit stickad ärm sticka fram på en klädstång. Det visade sig vara en irländsk arantröja och den såg ut att vara i min storlek. På prislappen stod det 12€ = 120 SEK och det verkade vara ett bra pris.
Det visade sig att det var ett väldigt bra pris. Nu när jag sökte och hittade en sida med handstickade irländska tröjor kostar en liknande tröja 208.49$ = 1440 SEK. (valutakonverterare xe.com)
Jag är förstummad!

7 kommentarer:

  1. Ibland har man tur ;) Grattis till fyndet! :D

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du hade! Tröjan är riktigt snygg :)

    SvaraRadera
  3. Grattis, fynd är fynd! Här hemma städar vi skåp o garderober och jisses o amalia hur många fynd vi (jag) har gjort! Det känns som om jag inte behöver köpa ngt ting förutom mat på måååånga låååånga dagar(år)

    SvaraRadera
  4. Vilket fint fynd! Och sjalen...vilket jobb! Skönt att få börja använda den kan jag tro.

    SvaraRadera
  5. Är det bara priset som styr om det är ett fynd? Låter som kommersialismen credo.

    SvaraRadera
  6. Anonym: (konstigt att vara anonym förresten) Visst är priset en del i ett fynd. Men att det dessutom är fantastiskt vackert stickat gör det hela till ett ännu större fynd!

    SvaraRadera