lördag 14 november 2009

Andra veckans bidrag

Jag är ju med i Beas novemberutmaning där vi gör färdigt saker med material vi har hemma. Koftan Tea Leaves är klar och får räknas som mitt bidrag den här veckan och snart kommer en bild på ett par byxor jag sytt om också.
Den är superskön att ha på sig men den är tyvärr lite vid i ryggen. Men med tunika under kommer det säkert att bli perfekt. Ärmarna får va den längden de är eftersom jag tycker att det ser fint ut när jag har en långärmad t-tröja under som tittar fram. Knapparna är lite för stora så jag får kanske byta ut dem för att slippa vränga tröjan över huvudet varenda gång. Dessutom ser de väldigt lila ut på bilden även om de ser mer grålila ut i verkligheten.
Det känns tomt nu när den här tröjan är klar. VAD ska jag nu sticka på? Drömmen vore att få sticka Wazz:s Manu. Men det mönstret finns inte än.
Jag ville sy ett par "jeansleggings" och hittade ett par svarta byxor som äldsta dottern hade för kanske 10 år sedan. De har jag sytt om till ett par smala byxor istället för de vida de var från början. Snart kommer före och efterbild. Ska bara sy sista sömmen först.

7 kommentarer:

  1. Koftan är så fin jag tycker den passar dig och din stil.
    med hej fr. Koftan

    SvaraRadera
  2. Så visar du ännu en kofta i min smak! (Tur för mig, att mönstret till den ännu inte finns, för jag håller alls inte samma höga fart som du gör på stickorna dina, och har nog att göra ett bra tag med min Tea leaves.)

    SvaraRadera
  3. Men, hur snabbt stickar du egentligen? Det var ju helt nyss du började på koftan! Fin blev den :)

    SvaraRadera
  4. Tycker att den ser jättehärlig ut din tea leaves-kofta! Enkel men något lite extra så där!

    SvaraRadera
  5. Supersnygg kofta! Snabbt jobbat.

    SvaraRadera
  6. Så snygg den blev!!
    Vill ha, vill ha! En sån skulle passa min stil också, får nog köpa mönstret. Känner att jag är på väg in i en koftperiod nu. Tyvärr har jag alldeles för lite sticktid så stora projekt tar sååå lång tid...

    SvaraRadera