onsdag 25 november 2009

Klara, färdiga, gå

Idag har det rensats i Medeas palats. Vinden har fått en röjning av sällan skådat slag. Det är såå skönt och nu har jag 6 flyttlådor som ska till loppis, två flyttlådor och två sopsäckar fick flytta till tippen och en flyttlåda till den hemifrånflyttade sonen.
På vinden är det sorterat så att sällan-lådorna finns längst in och julsaker och garnlådan längst fram.
När loppislådorna är försvunna om ett tag kommer det bara att finnas 8 flyttlådor med saker på min vind. De ni. Det är inte det mina nära och kära tror om mig. =) Tyvärr är det för mörkt att fota på vinden men det är ordning och reda i alla fall.

5 kommentarer:

  1. Åh så duktig du är! Å vad skönt å rensa ut. Själv ska jag ha storstädning i helgen då sambon är i Tyskland. Ska bli skönt det med:) å nu ser jag att systemet funkar igen..märkligt hur det kan bli! Allt gott!

    SvaraRadera
  2. Jag har ett svagt minne av den där underbara känslan när man har rensat och kastat o sorterat o städat o fixat, en svag förnimmelse, bakom bröstmjölksdimman. Jag skall göra som du under våren, vind o källare skall rensas före första Maj, detta är nu ett officiellt beslut!

    SvaraRadera
  3. Bra Britt att du bestämde dig! Visst är det superskönt att rensa men oh så jobbigt innan man sätter igång. Nu är det bara lite kvar så kan vi bo normalt utan flyttkartonger. Glömde skriva det igår att det fortfarande står några i lägenheten. =)

    SvaraRadera
  4. Visst känns det skönt? Varje gång jag lämnar sortergården fylls jag av en skön känsla av förnöjd lättnad.
    Kan det vara en yrkesskada? =)
    /Anna

    SvaraRadera
  5. Jag kan tänka mig att det har varit en riktig kalasdag! Hon är ju en underbar människa! Jag ser verkligen också fram emot att få se broderierna, och jag har påbörjat en kofta i mitt grå ullgarn att brodera på, men det är verkligen tråkig sickning! Bara slätt, och så med riktigt tunna stickor, 2,5, för att få det tätt och bra... Har du kvar nått av julkassan nu då, eller har du köpt knappar för alla pengarna?;-)

    SvaraRadera