lördag 28 november 2009

Prillig utlottning o harmoni hemma

Hos Prillig kan man vinna en superfin korthållare och den skulle passa fint i min hall. Hon firar att hon är certifierad Feng Shuikonsult och det vill jag gärna vara med att fira.

För övrigt försöker jag få mitt hem lite mer harmoniskt. Det är svårt att få det riktigt mysigt när vardagsrum, matrum, arbetsrum, sovrum, syhörna och utrymme för katterna ska samsas i ett rum men jag jobbar på det och bit för bit blir det bättre och bättre. Skönt i alla fall att ha blivit av med alla flyttkartonger och tavlor som stått i vägen både för blicken och utrymmet.
Just nu syr jag nya kuddöverdrag i ett otroligt vackert linnetyg som matchar både den mörkröda soffan och den turkosmålade väggen mittemot.

2 kommentarer:

  1. o vilket fint tyg, från marknaden?

    SvaraRadera
  2. Nej, tyget är inte från marknaden utan från finaffären i Sverige och ca 40 gånger dyrare än ett tyg på marknaden. Förhoppningsvis motsvarande högre kvalitet också. ;-D

    SvaraRadera