torsdag 12 november 2009

Framåt

Min Tea Leaves blev inte klar innan resan, men jag hade den ändå på mig när jag flög till Provence, via London. Och kanske tack vare stickan i nederkanten på tröjan och armbågslånga ärmar fick jag en ny kompis.
För ovanlighetens skull såg jag en annan kvinna sitta och sticka på flygplatsen när jag skulle iväg och konstigt nog råkade hon hamna nästan bredvid mig på planet. Strax innan planet landade i London började vi prata och hon hade sett att min tröja inte var klar och så upptäckte vi att vi hade så trevligt ihop. Jag hoppas verkligen att vi kommer att ses igen. Antingen i Sverige eller här i Provence. Kramar till dig Louise!!

Men nu ska ni få se hur min Tea Leaves ser ut just nu. Jag är klar med ärmarna, tror jag. I alla fall enligt mönstret men jag vet inte om jag kanske ska göra dem lite längre i alla fall. Men först ska jag sticka klart kroppen och framkanterna. Sen får vi se hur det ser ut. Jag är väldigt nöjd med koftan och tror att jag bara ska ha tre knappar längst upp och kanske några hakar och hyskor, osynliga, men ändå så att man kan knäppa igen hela längden om man vill.
Vad tycker ni, ska jag sticka ärmarna lite längre?

8 kommentarer:

  1. Nej! Det ser perfekt ut, om du vill kan du ju då få sticka ngn liten pulsvärmare att fylla på med under tröjan. Det är snyggt som det är. Bra sätt att få nya stickkompisar!

    SvaraRadera
  2. Blev så inspirerad av din, sist som jag såg den, att jag startat upp med en egen! :)

    Är själv ambivalent vad det gäller alla dessa halvlånga ärmar, som ger mig en känsla av att jag vuxit en decimeter under sommarlovet. De är ju samtidigt också jättefina med en topp under, långa ärmar som tittar fram... Det ÄR svårt det där!

    SvaraRadera
  3. Ja kanske något...risken är att det annars ser ut som den är lite liten..tycker jag. Det räcker med någon/några cm till. Men så fin den är:) Inte att jag är förvånad för du är ju en stickgudinna!

    SvaraRadera
  4. Kul med sådana sammanträffanden!
    Ärmlängden ser ok ut, men det är oftast en känsla tycker jag.
    Vill du dra i ärmarna är det nog lika bra att sticka på ett par centimeter till om du har garn så det räcker. Den blir verkligen fin!!

    SvaraRadera
  5. Tycker den ser helt perfekt ut.Underbar kofta.Tänkte ge mej på och försöka göra en till mej själv. /Lisa

    SvaraRadera
  6. Den blev ju jättefin!! Tycker den ser perfekt ut som den är.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Va fiffigt, så du kunde ha ombord nålarna på det sättet?

    Jag tycker koftan är superfin. Synd att min axel inte klarar av större arbeten...

    Kram
    /Ewa

    SvaraRadera