fredag 6 november 2009

Muddvärme o fredagsgott

Snart är andra pulsvärmaren också klar. Insåg att min fina kappa har något korta ärmar till mina långa aparmar. Men då är det ju bara att använda pulsvärmare så blir det så bra, så bra. Tipset om Koftans bladmuddar fick jag på stickcaféet i onsdags, som jag skrev tidigare. Jag stickar dem med ett garn ur samlingen. Mossgrönt Superwash Safir på två strumpstickor nr.3
Älskade sonen gjorde en av sina favoriter ikväll, Langos!! Inte bara hans favorit förresten. Jag och lillasyster åt också med god aptit. Det är väl bara brödet som inte är LCHF men annars är det ljuvligt gott. *mums*
Förstår inte att jag inte kan komma i säng tidigt. Men i morgon är det sovmorgon, i alla fall till kl. 8. Sen ska jag till vår fina torghandel i vår stad. Ska bli kul att se om jag kan hitta något kul och bra. Skulle tex. vilja ha tag på fin resårspets att sy fast på nåt stickat eller sytt.

6 kommentarer:

  1. Hej hur går det med koftan med långa framstycken? Jag har för mig att du stickade den i något rött garn...blev bara så nyfiken
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jo den ligger fint i en korg och väntar på bättre tider och framför allt våren. Du kan läsa om den här och här.

    SvaraRadera
  3. Fin fina muddar! Tycker dock inte själv om att sticka med strumpstickor:/ ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Fast Toril: De stickas inte med strumpstickor som man brukar sticka på strumpstickor utan rakt så du kan använda långa stickor om du vill. Vilket jag inte själv gillar. Men du stickar dem fram och tillbaka.

    SvaraRadera
  5. Ååå, nu blev jag hungrig. Tur at isterbanden snart är klar. Fina muddar i bästa färgen!

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att du stickar "bladmuddarna" med rätt grön ton.
    Med hej fr. Koftan

    SvaraRadera