torsdag 5 november 2009

Men jag syr istället

Nu har jag klarat av andra saken i novemberutmaningen. Det blev ett skydd till stegen som alltid står i mellanhallen. Den behövs lika ofta som dammsugare och strykbräda och det finns ingenstans att stoppa in den så den står framme. Det blev mycket snyggare att dölja den med ett fodral, sytt av ett påslakan med jeanssömmar. Köpt i IKEAs fyndhörna för säkert 10 år sedan men nu utsorterat av barnen som inte vill använda det längre. Vet inte ens när någon använde det senast när jag tänker efter.


Via Klockarbarn hittade jag jättesmarta hopvikbara miljökassar i läckra färger som kom från Baggu. Jag hittade även en internationell Baggu-sida där de faktiskt var lite billigare. MEN jag har inte så mycket pengar så då får man tömma varukorgen när man gottat sig åt det fina en stund.
Jag ska istället försöka få till en tunn matkasse i tyg och göra ett fodral till eller en ficka på väskan som väskan går att vika in i. Jag är ju med i beas novemberutmaning vetja. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar