söndag 29 november 2009

Färgglädje i slutet av november

Nu ska ni få se ytterligare några bilder med påsöm från skatten jag fick se i fredags. De här vantarna var inte stickade i tvåändsstickning utan vanlig slätstickning men ändå rikligt broderade. De var verkligen vackra och jag är så sugen på att sticka mig ett par svarta vantar och brodera på dem. Vi får se vad som händer framöver.Även dessa vantar hade en blomma broderad på tummen.

En lite suddig närbild på knoppen på tummen. Visst är de fina!?
Jag missade visst att visa en detaljbild från de tvåändsstickade vantarna men här kommer den också.
Har ni förresten sett att StickaMera har dragit igång sin julspecial. Där har jag en annons om stickkurser i Provence som jag kommer att leda. Mer info kommer även här på bloggen ganska snart.

1 kommentar:

  1. Åh så vackra man tappar nästan andan...såna skulle jag också vilja kunna brodera...är det svårt tro?

    SvaraRadera