söndag 9 mars 2008

Ändrade planer

Självklart blir det ett inlägg per bokstav. Det blir ju alldeles för långt o konstigt annars.

D som i drömmar. Först tänkte jag skriva om design men vad ska jag skriva om då? Jag kom inte på något så nu blir det om drömmar istället. Jag tycker det är viktigt att ha drömmar om hur man vill att livet ska bli. Jag har läst Mia Törnbloms böcker och hon tycker att man ska skriva en drömslista som man sedan tex var sjätte månad uppdaterar och oftast är det så att någon dröm
gått i uppfyllelse. De stora drömmarna kanske kräver lite mer planering och små etappmål för att de ska bli verkliga. Men om man inte skriver ner sina drömmar är det svårare att få dem att slå in.
För några år sedan skrev jag ner min dröm om att jag skulle kunna åka iväg till Provence och skriva. Jag skrev att "inom ett år ska jag åka till Provence och skriva". Det dröjde några veckor och sedan fick jag en inbjudan om att åka på skrivarkurs i just Provence. Självklart tog jag chansen och mina drömmar och förväntningar slog in mångdubbelt. Det var en helt fantastisk upplevelse och efter det har jag dessutom varit i Provence både på sommarsemester och över första advent och vid påsk åker jag och min älskling dit igen. Dessutom som extra grädde på moset har vi planer på att flytta dit inom några år. Det kan man kalla att drömmar slår in.

1 kommentar:

  1. Åh, vilken härlig dröm!
    Och så underbart att den gick i uppfyllelse!
    Och kul att det blev så bra också! (Ibland blir ju drömmar aldrig lika bra i verkligheten som i fantasin...)

    SvaraRadera