söndag 9 mars 2008

Komma ifatt?

Jag har inte bloggat så mycket om mina stickprojekt den senaste tiden och visst är det bättre att jag stickar än skriver om det. Men jag har stickat en hel del och blivit klar med en del projekt. Tex. två par sockar, ett par till ena barnbarnet och ett par till en kompis bebis. Dessutom har jag stickat en Diorkrage, en slags fuskkrage.
Igår sydde jag också ihop en halsduk som blivit för kort o bred till en slags sjal istället. Den är superskön och plötsligt går den att använda. Jag har dessutom kommit en bra bit på min Tree Jacket från ZephyrStyle men jag är rädd att garnet inte räcker. *suck* Men jag ska sticka om ärmen så kanske det löser sig.

Idag har jag stickat massor på lilla barnbarnets pippitröja. Hon fyller nästa fredag så nu måste jag skynda på. Det är armarna kvar och jag ska strax sätta igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar