måndag 17 mars 2008

F som i Flygstickning

Dags för bokstaven F i ABC-Leken:

Det är ett spännande moment när man ska flyga med stickor. Kommer jag att få med mig mina stickor eller måste jag dra ur dem ur stickningen?

Jag har bara flugit med bambustickor men jag skulle vilja testa med mina Denise också men vågar inte riktigt. Därför har det än så länge bara blivit sockstickning på flyget.

Jag har flugit med stickor från Landvetter i Göteborg, Amsterdam, Bangkok, Phuket, München, Neapel och på onsdag ska jag flyga med Ryanair från Göteborg City Airport (Säve) och sedan från Marseille på hemvägen.
Jag är lite pirrig för att flyga med Ryanair och undrar om de låter mig flyga med stickorna men det ska nog gå bra. Jag har ett vadderat kuvert i handbagaget där jag tänker stoppa mina stickor om jag inte får ta med dem. Frankerat och klart för personalen att posta hem till mig.

Är det någon annan som har erfarenhet av att flyga med stickning? Det vore jättekul att få kommentarer om hur det gått för er och vilka eventuella flygplatser som är hårda.

4 kommentarer:

  1. När jag var i Venezuela för ett par veckor sedan så var trästickorna med. De kom igenom de mest kritiska tullarna.Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det gick bra med stickorna på Ryan Air och att ni får det härligt i Frankrike.
    Jag hade Denise-stickorna med på flyget fr Landvetter till Phuket. Hade även med vadderat kuvert + tullregler fr Usa, ifall jag skulle behöva övertyga tullpersonalen. Men det var ingen reagerade.
    http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/assistant/editorial_1252.shtm

    SvaraRadera
  3. Varken bambu eller denise syns i någon säkerhetskontroll, sen är ju frågan om personalen OMBORD låter en sticka, jag har bara blvit tillsagd på flyget hem från Kiruna! Då ansåg personalen att jag kunde skada mej själv på stickorna vid luftgropar eller landning.
    Min man satt bredvid med en betydligt farligare penna och löste korsord, jag blev faktiskt irro när de inte sa åt honom!

    SvaraRadera
  4. Men allt SYNS väl men "ser väl inte farligt ut".
    Nästa gång jag flyger kanske jag testar Denise. Inte ikväll då men nästa gång...

    SvaraRadera