fredag 7 mars 2008

Tvåändsstickning

Tvåändsstickning är något jag aldrig prövat på förrän igår kväll. Jag har länge velat testa men inte haft något Z-spunnet garn. Men i onsdags var jag på stickcafé och testade dubbelstickning och på Hemslöjdens Hus, där vi var, hade de lite garn till försäljning.
Självklart slog jag till med en cerise och en mellangrå härva. Igår skulle jag då försöka. Först höll jag på att bli tokig på hur jag skulle få till uppläggningen men det gick till slut. Nu är det då stickningen som jag inte riktigt förstår och inte vet om jag gör rätt. Men jag fick i alla fall till ett halvt varv. Två av fyra varv är stickade. =)
Nu vill jag gärna se någon sticka tvåändsstickning så att jag kan se hur man egentligen ska göra och till hösten får det bli en kurs...

2 kommentarer:

  1. Halloj! Jag är visst inte här så ofta och det innebär ju att jag missat en massa! GRATTIS till bröllopet/äktenskapet/maken (vad-man-nu-säger..)
    *lyssnar på låten "du är allt" nu*
    Den verkar ju vara skriven till att ha på bröllop/förklarar ju verkligen hur det känns när man älskar nån riktigt mycket!
    Lycka till med stickningen! Kramiz!

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Jag har också precis , försökt lära mej tvåändstickning, köpte bok och garn på Hellylle, har lärt mej lägga upp, men resten är lite knepigt, eftersom jag lär mej efter bok, så är jag inte riktigt säker på vad jag gör för fel, men jag ska som du, försöka gå nån kurs så jag lär mej ordentligt.
    Ha de gott på dej.
    Eva.

    SvaraRadera