söndag 30 mars 2008

Kofta till mig själv

Efter att koftan blev klar är det dags för mig själv att få en, kanske flera koftor/tröjor. Jag har tänkt använda min stickmaskin till vissa delar av tröjorna för att kunna få fram färdiga alster lite snabbare men när jag jobbar med stickmaskinen är det bara slätstickade delar som stickas på den och kanter och tex spetsstickade delar stickas för hand.
Det jag satt igång med först är min Sadie-kofta som jag startade i oktober men som bara fick bakstycke. Jag har snart stickat muddarna till framstycket och i kväll ska jag sticka muddarna till ärmarna. I morgon kväll tar jag fram stickmaskinen och stickar delarna för att kunna montera dem för att ta upp maskorna till kragen och ha den som resestickning när jag åker på kurs på onsdag eftermiddag. Dels har jag tågresan till Nyköping och sedan några dagar på kurs då jag tror att jag ska kunna få en del sticktid.
Sedan är det förstås tåg hem också. Jag får nog ta med mig Quill Lace-sockarna också om utifall att jag blir klar med koftan.
Garnet jag stickar Sadie-koftan av är Elsebeth Lavolds Silk Wool i rostrött 006. Underbar kvalitet att sticka med.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken fin kofta! Det är otroligt snyggt med draperingen över axlarna!

    Jag håller också på med en kofta som bäst, och sen när den är klar skall jag ta itu med följande kofta (Sylph cardigan på Ravelry). :-)

    SvaraRadera
  2. Men så fin kofta. Jätteläcker o tuff!

    SvaraRadera