måndag 24 mars 2008

Hemma igen från våren

Vi har haft några fantastiska dagar i södra Frankrike. Det var vår på riktigt. Fruktträden blommade, träden hade börjat slå ut sina gröna blad och jag hittade till och med en syrén som nästan var utslagen. Det var fantastiskt men lite jobbigt att komma hem till snö och kyla. Men, men... det är som det är.

Jag testade att ta mina vanliga metallrundstickor på flyget från Marseille och det gick bra. Jag behövde inte ens visa dem. Däremot tjöt mina stövlar så dem fick jag plocka av mig.

Nu är det vanligt liv ett tag och sedan nästa vecka ska jag på kurs några dagar i Nyköping. Det ska bli kul. Det är en kurs där jag förhoppningsvis ska utveckla mitt skrivande så företaget jag jobbar på får bättre, mer säljande broschyrer o brev. Jag får dessutom lära känna nya människor och får skriva "på arbetstid". Fantastiskt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar