måndag 17 mars 2008

Längtar hem till garnsamlingen - Påskextra

Längtar hem för att starta en ny sockstickning. Sockklubben har gett oss en liten påskpresent, Ett extra mönster på en socka att sticka i påsk. Jag som ska ut och resa och vill sticka på flyget blev jätteglad för nu behöver jag inte fundera över vad jag ska ha för flygstickning.
Det blir alltså Quill socks från Knitty.
Jag ska leta i min Regnbågen-samling och antingen blir det ett gul-vitt garn eller ett gul-orange eller varför inte ett påskgrönt. Kanske kan jag göra kant, häl och tå i grönt o det andra i gult. Nåja. Gult, gult eller grönt blir det i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Hej, tack för mönsterlänken! Har du själv stickat tröjan? Ang kommentarerna så räknar jag dem manuellt på inläggs-sidan och snart så....
    ha det gott i Frankriket!

    SvaraRadera
  2. Nej, jag har inte stickat tröjan. Bara skrivit ut mönstret för att det är fint!

    SvaraRadera