söndag 9 mars 2008

C som i Capri, D som i ... och E som i...

Visst är det slarvigt att skriva ett inlägg som ska behandla flera bokstäver men för att jag ska komma i fatt måste jag göra så här. Jag tror inte att det står i några regler att man inte får göra så här.

Capri
var både fantastiskt att besöka och samtidigt en besvikelse. Besvikelse för att nästan alla caféer och affärer var stängda. Februari är väl den ultimata lågsäsongs-månaden. Men samtidigt var det otroligt vackert. Att få besöka Axel Munthes Villa San Michele gjorde mig lycklig. Jag har i flera år drömt om att få komma dit. Ett tag tänkte jag att jag skulle söka stipendie för att få vara där och skriva eller måla men det har inte blivit av.


En annan sak som var överväldigande på Capri var citronträden och apelsinträden som var fulla med frukter. Fantastiskt!! Utsikten var också ljuvlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar