onsdag 12 mars 2008

Färga med Kool-Aid

Nu har jag beställt Kool-Aid färger för att färga garn hos KoolaidUK. Jag har sett i en del bloggar att det blir jättefina färger och det vore kul att se om jag kunde åstadkomma något liknande. Jag hittade en färgkarta och de flesta färgerna som jag tyckte verkade fina fanns att köpa. Jag gillar mest grape-färgerna och lemon-lime på grått garn.

Ska bli jättespännande och se hur det blir OM jag nu tar tag i att göra det. Måste upp på vinden och leta garn. Tror faktiskt att jag har grått 2-trådigt ullgarn, men jag är inte säker efter min utrensning för ett par tre år sedan när jag inte stickade *suck*

1 kommentar:

  1. Jag är ju en hängiven KoolAidfärgare. Trodde nog att färgerna skulle blekna, men nejdå! Nästa gång ska jag pröva äggfärger, som jag passat på att köpa nu, när de finns till påsk.
    Var beställde du KoolAid? Själv har jag hittills förlitat mig på vänliga amerikanska vänner.

    SvaraRadera