tisdag 4 mars 2008

Tvättnötter

Jag tycker att jag brukar ha koll på det mesta och i synnerhet miljösaker men igår kväll när jag var på tjejträff fick jag höra om något jag inte tidigare ens hört nämnas och det stör mig lite. Skämt åsido, jag är glad att jag äntligen blivit upplyst.

Vad handlar det då om? Jo, något som kallas tvättnötter som man använder istället för tvättmedel. Tydligen blir det rent och doftar gott men självklart neutralt eftersom det inte är parfymerat. De verkar vara perfekta om man har någon i familjen som är känslig mot tvättmedel eller sköljmedel.
Jag hittade info om det hos Tvåleriet. Hörde att det även finns på Bikupan i Jönköping.

Tror att jag åtminstone ska köpa en liten förpackning för att testa.

2 kommentarer:

  1. Ulricha/garnrollet7 mars 2008 kl. 12:04

    Du måste berätta om du provar använda dem. Jag ska nog köpa några och kolla.

    Min Thaisten (istället för roll-n deo) funkar superbra. Jag kånkade ner stoora tvättpåsar fulla med kläder till tvättstugan och blev rejält varm av det. Men thaistenen funkade: ingen doft. Inte ens fukt! Jag hoppas att den fortsätter att vara bra. Det luktar... ingenting.

    SvaraRadera