måndag 13 oktober 2008

Började...

Var såklart "tvungen" att testa att sticka vantarna men självklart måste jag räkna om mönstret. Upplägg på 60 m, stickor 2.25 med Visjö Karamell blir alldeles för stort för mina armar. men men det blir nog bra till slut.
Först ska jag bara sticka klart mina andra projekt. Skriver upp dem här för att se vad jag håller på med.
  • Cobblestone-alike till barnbarnet - efter omstickning är den alldeles strax klar. Jag provade den på honom i helgen och storleken ser bra ut nu.
  • Kant med knapphål och förlängda muddar på Sadie-koftan. Snart klart =)
  • February Beret till sonens flickvän
  • Sen har jag ju min fina Cirkelkofta också och...
  • ...min ännu finare February Lady Kofta. Snart...
  • Mystery Socks
  • Hourglass i ett tråkigt garn. Det är alldeles för tunt och dystra färger. KoolAidfärgat men för svag färg...
  • I en stor kasse ligger även min TreeJacket. Jag behöver en tjock tröja så det vore ju lämpligt att väcka den till liv.
Oj då. Det var ju en del och dessutom vill jag börja på fler saker. Jag har massor med idéer o garner men för lite tid för bara stickning.

1 kommentar:

  1. Tänk att du gör en grön tree jacket! Det har jag missat- eller gömt längst in i hjärnan. Jag har tänkt göra en typ exakt likadan :)

    SvaraRadera