söndag 19 oktober 2008

Stickhelg

Jag har haft en underbar helg på Handarbetets vänner i Stockholm då min stickkurs pågick. Den här helgen klippte vi i stickat, stickade flätor och prövade massor med tekniker av ökning och minskning.
Det är fascinerande hur mycket det finns att lära trots att jag tycker att jag testat det mesta. Flätor har jag iofs inte stickat så mycket. Till nästa gång om en månad har vi massor med "läxor".

Vi får gärna sticka:
  • prover på alla olika övningar med korsade maskor/flätor. Det rör sig nog om 15-20 st.
  • 5 avmaskningar på vantar = fem minivantar från handen o upp.
  • 4-6 "börjor" till sockar eftersom vi ska sticka olika hälar nästa gång.
  • ... det var nog bara det =)
Jag hoppas att Hanne o Britt hälsar på här i bloggen! Skriv gärna en kommentar så att jag vet att ni hittat hit!!

3 kommentarer:

  1. hej kära sticknörd,det är slarvbritt som skriver, va roligt att du har en fin och innehållsrik sida som jag kan kliva runt på! Jag blir glad när jag tänker på att det finns en mängd människor som tänker på avmaskningar med ett förälskat leende på läpparna, kanske på en buss nära dig. Imorgon skall jag komma hit igen o titta mera, på återhörande.

    SvaraRadera
  2. hej igen, nu provar jag att skriva på ett annat sätt - snart kommer jag att skriva och be om hjälp med min avmaskningskorv! varit hos marias idag och klämt på mjölkgarn men kunde motstå shopping!

    SvaraRadera
  3. Välkommen hit Britt!! Mjölkgarn låter lite spännande men för att spara på jordens resurser kanske vi ska strimla mjölkpaket istället och sticka av?!
    Självklart hjälper jag gärna till med avmaskningskorven om du behöver. Jag är nästan klar med min =)

    SvaraRadera