onsdag 8 oktober 2008

Stickor

Självklart hittade jag mitt strumpstickset när jag letade. Det hade hamnat mellan bladen i en tidning. Jag var lite rädd att jag glömt stickorna i Stockholm på stickkursen men så var det inte som väl var.

Jag har inga bilder på mina mysterie-strumpor men jag har kommit en bit. Stickar Mystery Socks (ravelrylänk) från Through the Loops och första delen är klar och nästa del kom ut igår så snart ska jag börja på den också.
Sonens flickvän har önskat sig en mössa och när jag igår hittade February Beret slog jag till och letade fram lite 3-trådigt växtfärgat garn och la upp. Jag frågade K om han trodde mössan blir bra till P och det trodde han. Hoppas nu bara att hon inte läser här... P - du får glömma det i så fall =)

För att inte glömma att jag faktiskt är med i sockklubben la jag också upp till sockorna Hour Glass, men jag vet inte om de kommer att bli klara innan oktobers slut. Men kanske...

5 kommentarer:

  1. det verkar jättekul att sticka ngt myctery, det har jag aldrig gjort. Och hour glass - hur kan jag ha missat dom? Har ju lagt upp till spring forward men undrar om jag inte måste frogga? ;-)

    february beret verkar oxå vara tjusig, undrar om jag passar i den? annars finns det en femåring här som gärna tar på mig allt jag gör :-)

    Ha det bra, så härligt att höra att du är kär :-) Jag funderar fortfarande på din pif men kan inte klura ut vad som skulle göra dig glad... önskningar? :-)

    SvaraRadera
  2. Lustigt att jag just idag tänkte på min pif till dig. =) Jag hör av mig!

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk basker - den får jag nog lägga till att-sticka-listan! / Petra

    SvaraRadera
  4. har du slut på familjemedlemmar att sticka till så kan jag alltid ta emot något :D jag har "bara" en rosa ryggsäck med spets o annat. men den kan jag inte ha på huvudet .. inte på ryggen heller iofs. men den är en glatt minne. kram ida

    SvaraRadera
  5. Ida! Vad kul att du skrev en kommentar. Tilda sa(nu)att du hälsat till mig.
    Hoppas du kommer tillbaka! Kramar från mig =)

    SvaraRadera