tisdag 14 oktober 2008

Ett första försök

Ikväll har jag pratat telefon, pratat telefon och pratat i telefon. Det har ringt massor och under tiden har jag förberett mat för morgondagens tjejträff. Jag berättar inte här vad jag gjort för jag tror att mina tjejkompisar smyger in här då och då utan att ge sig till känna. HALLÅ!! Skriv en kommentar vetja!När allt det där var klart och förresten även under tiden, började jag klura ut hur flätmönstret är stickat. Jag tittade på bilden, ritade i ett diagram och jag tror att jag är på rätt väg. Lite ändrar jag på vägen men jag har hittat mitt sätt att få fram något liknande, tror jag. Jag har inte gjort hela rapporten än men när jag gjort det kommer det nog bli en babytröja med det mönstret. Eller kanske ett par sockar. Vi får se. Men mönstret gillar jag bara mer och mer.

2 kommentarer:

  1. vad kul med tjejkväll, ses ni och handarbetar? flätorna ser jättefina ut... ska bli kul och se vad det blir

    SvaraRadera
  2. njae... Förr kallade vi det syjunta och då brukade alla hålla på att sticka eller laga kläder men nu är det bara jag som stickar och för övrigt pratar vi och äter gott.

    SvaraRadera