söndag 12 oktober 2008

Gräsänka

Mannen är på älgjakt o kommer inte hem förrän nästa söndagkväll. Barnen har åkt till sin pappa och jag är helt allena. Förutom mina söta katter förstås.

Jag har tänkt att jag ska hinna göra en massa nyttiga saker när jag är själv, förutom att jobba förstås och åka till Stockholm på stickkurs till helgen och ha tjejträff här hos mig på onsdag kväll.

Ja, ja... jag vet att det är nog egentligen men jag har tänkt storstäda delar av lägenheten, frosta av frysen för att få plats med en massa älgkött, sy förvaringspåsar till "löksäckarna" jag köpte häromdagen, sticka klart läxan till stickkursen och gärna lite annan stickning förstås.

Okej, jag gnuggar händerna och stryker en punkt direkt. Jag har faktiskt redan frostat av frysen så nu är det bara resten kvar.
Ska ta badrummet nu ikväll och när det är klart ska jag nog sticka klart min Sadie-kofta som har legat o väntat alldeles för länge. Fick tag på knappar igår som jag tror blir bra. Som en del av er minns blev koftan kanske en storlek för liten egentligen men för att jag ändå ska kunna använda den ska jag bara ha några knappar i överkant av knäppkanten för att hålla ihop den och sedan får den vara öppen. Som knäppt kofta skulle det inte se bra ut men jag tror att den blir användbar.

Kanske, kanske borde jag sticka på lite på ärmlängden.
Är det någon som stickat på en ärmresår från kanten och neråt när ärmen egentligen är stickad från resåren och uppåt? Det är iallafall så jag tänkt göra OM jag ska sticka om den.
Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar