onsdag 8 oktober 2008

Påfylld energi

Börjar känna igen mig själv igen trots att det fortfarande är för mycket omkring mig. Tog faktiskt fram några nystan igår för att börja sticka ett par nya sockar. Ett bra tecken =)
Glömde skriva detaljer i förra inlägget men här kommer de.
Mönstret till mattan hittade jag i Broarnes blogg.
Garnet jag har använt är en tråd linfärgat 8/4 bomullsgarn och en tråd mattvarp. I mönstret ska man använda Fiskegarn 12/24 men det hittade jag ingenstans. Men efter att ha hittat tipset hos Tuuli att virka en matta med dubbelt garn gjorde jag så.
Jag har använt virknål nr 4

5 kommentarer:

  1. Hej
    tänkte göra en sådan vacker matta, använde du 1 kg av var garn eller. Var kan man köpa det?
    Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Oh nej. jag använde inte alls så mycket. kanske 200-300 gram 8/4 bomullsgarn och kanske lika mycket på en rulle mattvarp. Är i Stockholm just nu men kan väga mattan när jag kommer hem. Vad kul att du också vill göra en sådan matta!!

    SvaraRadera
  3. Hej igen
    Vilken storlek på mattvarp använde du, jag har tittat lite på nätet och sett att det finns olika grovlekar.
    Samt hur mycket använde du ungefär.
    Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Jag använde mattvarp 12/6. "Vanlig" mattvarp. Se inlägget över för ungefärlig mängd. Jag har fortfarande inte vägt min matta. Ska se om jag kan komma ihåg det ikväll.

    SvaraRadera
  5. Sen kommentar, men mattvarp/fiskegarn 12/24 finns hos Borgs vävgarner i Vittsjö

    SvaraRadera