torsdag 16 oktober 2008

Mörkt...

Usch vad trist vädret är. Mörkt, regnigt o kallt. Tur att jag har en fleecetröja på jobbet att värma mig med.
Igår hade vi jättetrevligt när tjejkompisarna var på besök. Nu var det en till som börjat sticka. Snart kanske det sprider sig så att alla gör något. Fast det var någon som sa att om vi stickar blir det inte så mycket prat och det vore ju synd förstås.

Såg att Knit for Sweet (ravelrylänk)har lagt ut sitt diagram på de läckra flätorna. Skillnaden mot mitt diagram var att hon korsar maskor vartannat varv. Jag hade fler varv mellan men hennes garn var jättetjockt och då funkar det nog. Med mitt tunna sockgarn syns nog inte flätorna om man gör vridningarna för tätt.

2 kommentarer:

  1. Men det verkar bara vara varannat varv som är med på diagrammet. Vridning vart 4:e varv verkar rimligare.

    SvaraRadera
  2. Ja, så gjorde jag när jag testade. Men hennes tjocka garn bygger ju mer än ett tunt, och jag använder sockgarn i mitt test.

    SvaraRadera