måndag 13 oktober 2008

Flätor

Jag har för mig att vi ska sticka flätor på helgens stickkurs på Handarbetets vänner i Stockholm. Det har jag inte gjort så mycket så det ska bli kul. Tror till och med att min man stickat flera tröjor i flätstickning. Har jag berättat det att han har en karriär som tröjstickare bakom sig. För massor med år sedan både stickade och virkade han tröjor.

Men tillbaka till flätorna. Igår hittade jag så fina flätor hos Knit for Sweet (ravelrylänk) Mönstret finns inte utlagt än men jag tror jag ska försöka mig på att rita upp det och sticka ett prov innan hon lägger ut det.

Hittade just ett hjälpmedel för att göra diagram för flätstickning. VisiKnit

6 kommentarer:

  1. oj vad du uppdaterar, man hänger ju inte med :-) ska bli roligt att se allt sen :-)

    /J

    SvaraRadera
  2. Så otroligt snygga flätor! Ska bli kul att se ditt försök.

    SvaraRadera
  3. oj vilka flätor, stickar din man fortfarande?

    SvaraRadera
  4. Nej han stickar inte längre. Det slutade han med långt innan han träffade mig. Men det är kul att han gjort det för jag kan diskutera saker och han förstår. =)

    SvaraRadera
  5. Vilket roligt flätmönster!!!

    SvaraRadera