fredag 10 oktober 2008

Ledig fredag

Nåja, ledig är jag inte idag men skulle varit om jag inte varit hemma i måndags istället. Men förra fredagen var jag ledig och kommer så vara fredagarna framåt.
Det känns verkligen lyxigt att få en ledig dag i veckan och att helgen på det viset blir mycket längre.
Mannen ska vara ledig på fredagarna även om han sällan är det och det är en anledning till att jag går ner i tid och dessutom kommer vi att åka mer frekvent till Provence och det blir enklare när jag ändå är ledig än att jag ska be om ledigt. Snart flyttar vi ju dessutom dit och det blir en invänjning att ha lite mindre pengar när jag redan innan gått ner i tid.

Fredagarna ska bli min dag då jag antingen städar, fixar mat till helgen, klipper mig osv eller så har jag det som en lyxig njutardag. Jag antar att det kommer att bli en blandning av alltihop. Nu längtar jag i alla fall hem för att njuta av helgen och att få sticka en massa.

3 kommentarer:

  1. åh det låter jättehärligt! Ska ni flyta till provence för gott eller bara över vintern?

    /J

    SvaraRadera
  2. I april flyttar vi till Provence för gott =) fast vi kommer att ha en bostad i Sverige också så att jag kan åka hem o bo med mina barn, ungefär var tredje vecka. Läs mer i min blogg om vårt hus i Provence.

    SvaraRadera
  3. Åhhh så härligt det låter!

    SvaraRadera