fredag 24 oktober 2008

Sockar!

Jodå, nog ska det bli sockar allt. Oktober är ju inte slut än och PetraO:s Socktoberfest är ju en verkligt kul idé.
Jag stickar Mystery Socks och i onsdags kom häldelen men jag är inte riktigt framme där än. Jag har gjort halva flätdelen på skaftet. Jag gillar verkligen det benvita garnet som är ett Regia Cotton med små snuttar av andra färger i. Faktiskt samma färger som i Fabelgarnet jag använder.
Jag har bara ett nystan av Regia Cotton och det är orsaken att jag måste dryga ut med det röda.
Regia Cotton är ett sockgarn som består av 41% ull, 34% bomull och 25% nylon. Jag gillar verkligen bomullskänslan.
Idag har jag en lyxig ledig fredag. Gissa om jag njuter?!

5 kommentarer:

  1. stickar du alla dina strumpor på rund stickor är det inte svårt??

    SvaraRadera
  2. Jo, jag stickar nog alla mina sockar på strumpstickor numera och oftast tåupp. Inte de här men annars... Det är inte svårt alls när man kommit på hur man gör!!

    SvaraRadera
  3. stickar du alla dina strumpor på rund stickor är det inte svårt??

    SvaraRadera
  4. okay jag har börjat med två par strumpor på en åttio lång men hur lång är din när du gör ett par

    SvaraRadera
  5. Oops! Ser nu att min kommentar här över är helt koko. Så här ska det stå:
    Jo, jag stickar nog alla mina sockar på rundstickor numera och oftast tåupp. Inte de här men annars... Det är inte svårt alls när man kommit på hur man gör!!

    SvaraRadera