tisdag 21 oktober 2008

Tredje gången gillt

Nu ger jag upp mitt tunna tvåtrådiga, egenfärgade ullgarn som jag trodde att jag skulle sticka sockar med. Nu har jag börjat tre gånger, med olika modeller och det är såå tråkigt att sticka med.
Jag förstår inte vad det beror på men jag tänker inte analysera det heller. Det konstiga är att det ser så fint ut på bilden men det måste varit en duktig fotograf. =)

När jag kommer hem lägger jag garnet i lådan som ska till Erikshjälpen.

Jag ska leta fram något annat garn i samlingen att sticka mina Hourglass med.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Är verkligen avundsjuk på din stickkurs, men det blir lite långt att åka från Göteborg.
    Vissa stickningar går som tåget man kommer rätt på en gång, annat stämmer bara inte. För mig är stickningen lust och avkoppling därför gör jag som du nu planerar. Skippar garnet och letar efter nåt bättre.

    SvaraRadera
  2. hej!
    ja fy för tråkiga garner.. vet inte hur man ska undvika dessa hoppas du hittar något du tycker om att sticka i....

    SvaraRadera