måndag 13 oktober 2008

Klippa i stickat

Jag har inte gjort det tidigare men på stickkursen till helgen ska vi klippa i stickat. Vi har som läxa att sticka ett runt stycke i mönsterstickning för att sedan pröva olika tekniker att klippa på ett bra och snyggt sätt.
Jag övade lite ikväll. Ärmarna på min Sadie-kofta är/var lite för korta och jag kom på att jag stickar på en bit och får en uppvikbar mudd. Men det var svårt eller ska vi säga omöjligt att repa upp. Antagligen för att de är stickade från mudden och ner så jag tog saxen och klippte bort uppläggningsvarvet. Lite pilligt var det att få upp maskorna men det gick och nu stickar jag på så att koftan blir klar någon gång.

Borde förberett mat ikväll för tjejträffen på onsdag men det är ju en dag i morgon också. Jag har faktiskt tömt mitt skafferi, rensat och torkat ur och nu ser det jättefint och fräscht ut och inte en massa gamla kryddor o gamla förpackningar med mjöl osv. Det känns verkligen bra!

Nu blir det te o stickning en liten stund innan jag ska lägga mig. Kram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar