söndag 12 oktober 2008

Ska bara...

Snart ska jag göra viktigare saker än att blogga =) Men först ska jag visa min variant av Cirkeltröjan. Jag blev så inspirerad av Dödergök när hon visade sin och när sedan Sillen visade sin fantastiskt vackra cirkelkofta var jag såld. Jag letade fram mönster och tog fram mitt Kool-Aidfärgade KidMohair och en härva wålberggarn i färgen Linnea och började sticka. Lite då och då har det blivit och nu är jag framme vid ärmhålen. Det ska bli så spännande att se hur den blir när den är klar men än är det en bit kvar.
Inser att det är väldigt bra att ha någon hemma när man vill fota sina stickade alster. HUR lätt är det att fota sin egen rygg genom en spegel och få med något över huvud taget??
Så här ser den ut i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Va kul att du gör en cirkelkofta. Jag ser fram emot att få se den färdig. Lycka till!
    /Cilla

    SvaraRadera
  2. så fint. jag har den queue-ad sen länge på ravelry... tänkte ngt till svea 5 år, men så fin det var att lägga in ett spetsmönster däri

    SvaraRadera