torsdag 9 oktober 2008

Vila på spikar

För några år sedan led jag av smärtor i ena axeln och av en slump stötte jag på en bok som gav enkla tips för att slappna av vid datorn. Det var akupressur som jag fick lära mig och efter tre dagar med tryck på olika punkter blev jag av med smärtan.
Hos doktorn hade jag fått cortisonsprutor både framifrån, från sidan och bakifrån utan resultat och jag gick även en tid på sjukgymnastik utan att det hjälpte.

Sedan den stunden tror jag verkligen på Akupressur och nu när jag hittade spikmattan i Plingens blogg blir jag VÄLDIGT sugen på att köpa en sådan. Jag tror verkligen att akupressur hjälper mot de flesta spänningar och tillstånd vi kan hamna i.

3 kommentarer:

  1. Spikmatta.. det lät lite häftigt..

    Men jag tror också på detta. Jag har lärt mej att "pressa" bort spänningshuvudvärk genom att i 20 sekunder hårt klämma åt några nerver i ögonbrynstakten. Det gör ont som f..n men efteråt känns det som spänningarna släpper, om inte helt så blir det iaf bättre.

    SvaraRadera
  2. Hade helt glömt bort akupressuren vi höll på med, jag blev ju också bra i min onda axel! Var det en bok om akupressur? Var det bara om axlar eller resten av kroppen också? Tänkte om det stod nåt bra om knän och höfter i den! ;)
    Ha en bra fredagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag köpte en spikmatta för nån vecka sen och har egentligen inte hunnit använda den mer än ett par gånger, men här kommer min erfarenhet; Första gången (hud mot matta) gör ganska ont, men fort kommer en behaglig varm känsla och man känner hur blodet rusar. Andra gången känns bättre, man slappnar av (kanske för att det är svårt att låta tankarna vandra när man ligger på en spikmatta?) man blir varm i hela kroppen och man känner ett riktigt välbefinnande. Sedan känns det bättre och bättre för var gång, jag har tom börjat somna på mattan. Och det lustiga är, att värken mystiskt försvinner efteråt! Hoppas det funkar för dig! Lycka till! /Therese

    SvaraRadera