söndag 24 maj 2009

Framme

Nu sitter jag hemma i mitt hus i Provence. Jag har sovit en stund eftersom jag blev lite trött av att färdas 200 mil efter att ha gått upp vid halv fyra. Utanför fönstret är det mer än varmt, ungefär som en ovanligt het julidag i Sverige. Undrar hur det blir här i augusti när det är den varmaste månaden?
Jag lovar att jag aldrig ska klaga på värmen eftersom jag hela mitt liv längtat efter mer värme än Sverige kunnat erbjuda mig. Jag blir mycket gladare när jag får sol och värme på mig. Det som inte är lika kul nu är att jag får klara mig utan man och barn ett tag. Barnen träffar jag om två veckor och mannen kommer om en vecka och då har han med sig sin yngste son. Förresten nyss hemkommen från ett år i USA. Det ska bli jättekul att träffa honom igen.

Veckan som kommer har jag tänkt ägna mig åt lugna aktiviteter. Tex åka till stranden och sola lite, sy mycket och även en tur till IKEA har jag tänkt att det ska bli. Listan över saker vi behöver har växt och när mannen och sonen J kommer är det ju bra om det finns saker för dem att syssla med. *hihi*

7 kommentarer:

  1. Åhhh vad härligt!! Jag längtar verkligen tills vi åker!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att du lämnade en kommentar hos mig så att jag hittade hit.

    Ja filurerna är charmiga. Nej, de kommer inte från Mias bok som du såg i inlägget utan finns förnämligt som gratismönster på madebyyou.se

    Glada hälsningar,
    Annelie

    SvaraRadera
  3. Ha det bra och njut av värmen!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    Om du kikar på länken: http://ewashemgjorda.blogspot.com/2009/05/kattnosen.html så ser du hur jag gjorde nosen.

    Mvh
    /Ewa

    SvaraRadera
  5. Det låter som om du har det härligt! En ensam vecka i solen låter inte dumt alls.

    SvaraRadera
  6. tack för kommentaren på min sida:)
    Blir ganska avundsjuk på ditt liv i provance....får aldrig nog med sol:)

    SvaraRadera