tisdag 26 maj 2009

Stel i kroppen

Sakta men säkert har jag blivit stelare i kroppen. Jag vet att det dels beror på att även jag faktiskt blir äldre men framförallt att jag inte tränat som jag ska, ska vi säga de senaste tre åren. Ni hör själva att det bara kan gå utför när man inte tar hand om sig.
I går kväll innan jag somnade gav jag mig själv löftet att göra nåt åt det och utmaningen till mig själv är att göra Callanetics varje morgon åtminstone fram till min födelsedag som är om 2½ vecka. Självklart kommer jag att fortsätta av bara farten när jag klarat mig så långt men i första steget är det att göra det 15 dagar. Resdag till Sverige borträknad.
Mina mål med det här är att:
  • Bli mjukare i kroppen
  • Minska midjemåttet med fem cm (punkt 76 i min 101-lista)
  • Kunna få händerna att mötas bakom ryggen (hör ihop med första punkten)
  • Få rutin på att träna. Utökar om ett tag med andra saker om jag bara får rutin på det här.


I youtube-klippet kan ni se ungefär hur Callanetics fungerar. Det är 80-tal så det dryper om det MEN otroligt effektivt.

6 kommentarer:

  1. jag är allt sugen på att testa det där...

    SvaraRadera
  2. Härligt! Lycka till! Du ska se att du blir gladare också!!
    Jag älskar att träna :-).

    SvaraRadera
  3. Ja, hvis jeg blir seende sånn ut, tror jeg at jeg må prøve det!!!

    SvaraRadera
  4. Haha...snygg video! :D Ska man träna med de där kläderna måste man ju vara sjukt vältränad redan innan man börjar! :D

    SvaraRadera
  5. Yes! Plocka fram dem så kör vi ett pass på eftermiddagen den 12e. *ler stort*

    SvaraRadera
  6. My god. Detta hade jag förträngt ;) Helt fascinerad av videon! Eftersom jag vill komma helskinnad till Cypern står jag över till hemkomst :)

    SvaraRadera