lördag 2 maj 2009

Glömd rubrik - Sydda saker

Nu blev jag klar med barnbarnets leggings. Jag är väldigt nöjd med dem trots att jag upptäckte att mina tvillingnålar redan flyttat till Provence. Men benfållen blev ändå bra och inte bubblig. Kanske beror det på att min ganska gamla maskin är en supermaskin som gör precis som man vill.
Sydde resårkanalen i midjan på overlocken på samma sätt som Gekko gjort och det kommer jag att göra fler gånger. Det blev både snyggt och var väldigt snabbsytt.
Blusen/klänningen köpte vi i Frankrike och var egentligen tänkt som födelsedagspresent men eftersom vi glömde den i huset när vi flög hem fick hon en annan present och får den här nu istället.

Storlek: 104 cl
Material: vit singeltrikå i "spetsmönster" köpt på A & H i Ulricehamn
Mönster: Eget, men mätte på ett Ottobremönster och läste måttabell
++++: Att slutresultatet blev så bra och att Gekkos resårkanal var så kul och smidig att sy.
------: Trots att benfållen till slut blev bra var det ändå minus att mina tvillingnålar inte fanns på plats.

1 kommentar: