onsdag 13 maj 2009

Pytteliten katt

Kroppen och huvudet är klart men med mitt bomullsgarn 8/4 blir den väldigt liten. Inser att jag måste stoppa armarna medans jag virkar för att kunna få ner nåt i händerna. Dessutom ska det enligt mönstret vara plastkulor i händer, fötter o rumpa och det har jag förstås inte. Ska nog gå till affären o köpa gula ärtor. Det borde ju funka om jag inte tvättar så ingående förstås.

Det är väldigt beroendeframkallande att virka amigurumi men jag har lyckats slita mig för att sy lite.

3 kommentarer:

  1. roligt att du är igång! jag har itne kommit längre än...

    /janette

    SvaraRadera
  2. har du sett denna sida? http://booip.blogspot.com/

    hoppas allt är bra .. verkar så iaf.

    ida

    SvaraRadera
  3. Om jag inte minns helt fel hade min farmor grötris i mina när jag var liten
    /sis

    SvaraRadera