torsdag 28 maj 2009

Provencalskt blått

Blått borde verkligen vara Provence färg nr1. Jag säger bara VILKEN himmel. Fönsterluckorna på det här huset matchade verkligen bra.
Den här bilden är tagen från utsiktsplatsen där jag åt min picknick. Även om jag satt ner vid muren för att det blåste så mycket. men sen ställde jag mig upp och såg den här vyn. Vårt hus är lite till vänster om det höga tornet. Det syns några trädtoppar där och ungefär där bor vi.

Vid utsiktspunkten finns den här tavlan där man kan se en massa kända berg. Jag trodde jag tog rakt uppifrån för att ni skulle kunna se vilka berg man kan se från vår stad. Man jag misslyckades visst. Jag får gå dit igen någon gång.


Här är jag på väg ner från höjden, mot vårt hus och jag gillar verkligen de här smala gränderna även om det var lite knöligt att gå på den mycket buckliga kullerstenen idag.

Bara en gränd-bild till...
Idag blev det förresten klart med försäljningen av vår lägenhet och i samma veva fick vi tag på en hyrestrea som vi kan bo i när det är barnvecka i Sverige. Det är nästan för bra för att vara sant. Även om det betyder att det snart blir en flytt till med nerpackning av alla saker och sen uppackning igen. Men SEN ska jag inte flytta igen förrän alla barn flyttat hemifrån. Fast från Provence flyttar jag aldrig. ;-)

4 kommentarer:

  1. och vilken lägenhet ni fick tag i! helt perfekt :)

    SvaraRadera
  2. Man skall aldrig säga aldrig ;-)
    Men det är så kul att läsa om dina strövtåg där nere i Provence. Förstår att ni trivs och njuter - fortsätt med det!

    SvaraRadera
  3. Angående wwkip: Jag tänker tillbringa denna dag i Halmstad. Det är så många helger i vår som tillbringas i Habo så jag hoppar den. Jag ska höra mig för om det blir något i Habo... Ber att få återkomma.
    /Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Susilull: Nej, du har rätt. Man ska aldrig säga aldrig. Jag får njuta den tid jag bor här.

    SvaraRadera