fredag 1 maj 2009

Godisbutik

När man är garn och tygnörd som jag är va det en ljuvlig upplevelse att komma in i Andersson & Hjalmarssons härliga affär i går eftermiddag. Jag åkte dit för att köpa lite velour och kom hem med ganska mycket och även vanlig trikå. Är så sugen på att börja sy mina nallar o mumintroll men det blev även lite tyger till kläder. Jag köpte två singeltrikåer som var "spetsstickade" Det är dem ni ser på detaljbilderna. Supersöta tycker jag och dessutom väldigt billiga per meter. De kommer nog att bli somriga barnkläder och jag börjar med ett par vita leggings till bonusbarnbarnet I.
Jag och yngsta dottern T var det som tog en tur till somriga Ulricehamn. En vacker stad, i alla fall på sommaren. Ligger mellan Borås och Jönköping för er som inte vet.

4 kommentarer:

  1. Ja, det såg verkligen ut som godis :-)!!!

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig vilken härlig känsla, tyg tyg tyg!

    SvaraRadera
  3. Åh vilka härliga tyger!
    Var evigheter sen jag var där, trots att jag har nära dit.
    Vet du vad deras öppentider är nu för tiden?
    Länkar till dig från min blogg. Hoppas det är ok =)

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Hittade hit från någon annans blogg =)
    Vilka ljuvliga tyger du har köpt... måste erkänna att jag blir riktigt avis.
    Nu ska jag kika vidare här hos dig.
    Ha en fin fortsättning på helgen!

    SvaraRadera