lördag 2 maj 2009

Smärtstillande

Allt flyttande, bärande, kånkande och lyftande av armar vid gardinupphängning har gjort att min vänstra axel inte visar sig på sin bästa sida.
Det betyder att jag har ganska ont i den emellanåt och när jag ätit inflammationsdämpande värktabletter i ganska många dagar kände jag att nu får det vara nog och jag måste prova något annat. Ja, just det, min spikmatta. Hur kunde jag glömma den?

Första dagen, dvs i tisdags tror jag, så låg jag på den tre gånger under dagen och lät mattan trycka mest på den onda axeln och upp i nacken. Det blev mycket bättre. Lika bra som när jag åt tablett. Sedan har jag bara legat på den en gång om dagen och det är för lite men så fort jag gör det så försvinner smärtan. Nu ska jag försöka låta axeln vila några dagar så kanske den blir bättre. Jag återkommer med rapporter.

6 kommentarer:

  1. skönt att den funkar som smärtlindring oxå. jag är döförkyld och funderar på om den skulle hjälpa då med, eller skulle den göra det värre tror du? det är ju en helt annan smärta...

    SvaraRadera
  2. Tror starkt på denna taggiga sak.
    Hela helgen har jag ägnat åt kroppsarbete och avslutat med en stund på mattan varje dag, och alla begynnande stelhet har sen varit som bortblåst!!

    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  3. Jag har funderat på en sådan, den låter som ren magi! men ta nu hand om dig, så du kommer helskinnat till Provence.

    SvaraRadera
  4. Jag är oxå nybliven ägare av spikmatta och känner mig nästan beroende av den. Det är så skönt.

    SvaraRadera
  5. Jag är helt beroende av min spikmatta. Det finns ingen bättre avkoppling än att ligga lite på den på kvällen!

    SvaraRadera