måndag 25 maj 2009

Lite stickat

Jag har inget flyt i mina stickningar. Jag kommer inte framåt på någon av dem men igår började jag på en ny stickning och den känns faktiskt kul. Det är Buttercup [ravelrylänk] som jag stickar i ett chokladbrunt Muskat soft som jag köpte på Tradera förra våren eller nåt. Det är superskönt att sticka i och jag har kommit en liten bit och vill sticka så den blir klar innan jag åker hem till Sverige igen. Jag får väl sätta mig på ett café och sticka lite så att jag inte gör en massa andra saker i stället.
Jag har också kommit en bit på Bifröst som är majsockor i Sockklubben. Tyvärr blev de för små i skaftet till mig så de ska bli i storlek till barnbarnet I istället.

3 kommentarer:

  1. Sol, värme, stickning och cafe låter som en underbar dag!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Låter som om du har de riktigt mysigt.
    Är sugen på en Buttercup själv, ska bli skoj att se hur din blir.
    Må så gott på dej.
    Eva.

    SvaraRadera
  3. Jag MÅSTE nog gå hem å starta en buttercup jag med, nu när jag är klar med 3 hour. Tänkte avsluta några projekt först, men jag har kollat på den länge, och råkar ha en sådär sju nystan muskat-liknande grönt garn i lådan. Ska jag slå till? Ska vi mini KAL-a?

    /J

    SvaraRadera