måndag 18 maj 2009

Överraskning

När jag kom hem i söndags kväll stod det två paket och väntade på mig. Jag kunde inte öppna dem med en gång och det gjorde mig mer och mer nyfiken. Jag visste att lillasyster skulle skicka paket och förstod att det nog var från henne. Hon tyckte att jag hade mer användning av det som hennes mormor inte längre behöver. Dvs massor av sticktillbehör och garner.
Jag hittade några häften och urklipp med dockkläder. Mönstret med hjärtan känner jag igen från förr. Tror nog att jag stickade något sådan för länge, länge sedan.
Här har jag lagt ut det finaste som jag plockat fram. Det var en hel del syntetgarn och det är jag inte så förtjust i men vem vet vad jag kan använda det till. Men här på bilden uppe till höger ser ni bomullsgarn som jag kan virka amigurumi av. Det finns olivgrönt ullgarn, 12 nystan ljunglila Noppé Bouclé [ravelrylänk] från Jakobsdalsgarn. Kanske kan det bli en Buttercup, som jag fick tips om hos Mia. Det svart/beigerandiga som ligger i förgrunden är stickat i Safran och det finns ganska mycket och om jag repar upp det redan stickade kan jag nog göra något fint till mig själv eller någon annan.
Det fanns också några nystan palett ullgarn och speciellt den knallgröna gör mig väldigt glad.
Jag hittade också garn i perfekta flamingofärger så nu är mönstret på gång.

4 kommentarer:

  1. Vilket fint paket! Gunilla lärde mig när vi var i Tällberg att man kan göra supereffektiva disktrasor av syntetgarn, säger att dom är som mirakeltrasor, suger upp allt, damm och skräp. Har inte provat ännu. hej hej

    SvaraRadera
  2. Det låter ju spännande. Jag kanske ska testa.

    SvaraRadera
  3. Så roligt att du nu också har Hans och Greta häftet med dockkläder. Jag haft det sen jag var barn, tittat och stickat.

    SvaraRadera