tisdag 15 september 2009

Borde göra klart

Nu är min Travelling woman-sjal [ravelrylänk] klar. Den är supersoft och kommer att funka bra som värmande halsduk i höst/vinter. Avmaskningen blev lite för hård men det bryr jag mig inte om den här gången. Det är okej så nu har jag blockat den och virat in mig i den och den är jättehärlig.

På översta bilden hänger den över ett dubbelvävt ylletyg som jag skulle kunna sy en jacka eller kappa av. Vilken sida blir snyggast tycker du, den grå eller den svarta?

På sista bilden är sjalen fortfarande oblockad.

Nu borde jag göra klart några andra stickningar innan jag börjar på nåt nytt. Började iofs på några nya småsaker igår och de kan jag ju göra klart... Sen blir det nog Sunday Swing-sockarna som ska få sig en omgång.

2 kommentarer:

  1. Åh, så snygg den är!

    Ha det så jättegott!

    SvaraRadera
  2. Hu så snabb du är. Jag lär inte ha börjat på Traveling women än på ett tag. Men den ser mysig ut!

    SvaraRadera