tisdag 8 september 2009

Vinnare!

Vad glad jag blev när jag fick ett mail om att jag vunnit tävlingen på sysidan.se där man skulle sy ett strandkit. Jag sydde det redan i maj då det första slutdatumet var, men det blev sedan förlängt till sista augusti och sedan har det varit omröstning. Idag blev det klart och mitt strandset hade fått flest röster.

Mitt strandkit består av vadderad matta att ligga på. En kudde gjord av ett örngott där jag lägger en handduk i för lagom höjd när jag solar. Det finns också fickor för bok, iPod, solglasögon m.m. Väskan har en halvrund flik som håller upp solmadrassen när jag går till stranden. Fliken används tex. som underlag för fikat på stranden.
I väskan finns nyckelband, liten börs i band, och några småfickor för solkräm m.m. Väskan fästs vid behov med kardborrband runt solstolens armstöd. Som bonus finns en flärp med tryckknapp där jag kan fästa en soppåse så den inte blåser iväg.

Jag har använt mitt strandset flitigt i sommar och det blev precis så bra som jag tänkte när jag designade och sydde det.
Det ska bli spännande att se vad priset är. Jag har faktiskt ingen aning.

14 kommentarer:

  1. Det var du värd. Dit kit är genialiskt och fint! Grattis! :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Den verkar väldigt genomtänkt och praktisk! Snyggt tyg också! Hoppas du får ett fint pris!

    SvaraRadera
  3. Strandsetet är kanonsnyggt..inte konstigt att du vann!!!

    SvaraRadera
  4. GRATTIS! Jag röstade på dig, gillar allt i ditt kit. Tyget är underbart och lyser upp stranden. Hoppas du får ett fint pris //BiZen

    SvaraRadera
  5. Grattis! Det ser ju verkligen supersmart ut!

    SvaraRadera
  6. Jättegrattis!Så genomtänkt. Det skulle man vilja ha!

    SvaraRadera
  7. Det verkar ju väldigt praktiskt. Och en så härlig solig färg.

    SvaraRadera
  8. Grattis, nu är det väl bara att börja sy och sälja på internet.Pappa och Mamma.

    SvaraRadera
  9. Jättesnyggt! Helt värt en vinst. Grattis :)

    SvaraRadera
  10. Grattis, så roligt att du vann men du har ju gjort ett superbra strandkit.

    SvaraRadera
  11. Grattis! Det är ett jätte jätte fint strandkit!! Jag missade tyvärr röstningen men kollade på bidragen för någon dag sedan och jag hade helt klart röstat på ditt kit! :)

    SvaraRadera