fredag 11 september 2009

Ljuvlig mjukhet

Jag älskar stickningar som går fort. Har precis stickat klart slätstickningsdelen på sjalen och börjat med spetsdelen. Ser fram mot att se hur det blir.
Fick en present av vännerna som kom från Göteborg och det var boken Klassisk stickning. Gulliga modeller och någon kanske blir stickad i höst och väldigt kul att bläddra i var den. Nu är vännerna o mannen ute o går på stan. Jag ska fixa matsäck till stranden så att vi har något att stoppa i oss när vi är där. Vi tar vägen förbi saltbergen så att de får se var Camarguesaltet utvinns. Hoppas på att det är varmt i vattnet så att jag kan ta ett dopp igen.

4 kommentarer:

  1. Medea, du som är ett stickproffs av rang..hur gör man då man vill sticka något från raverly..alla mönster är på engelska (gulp)...Må gott:)

    SvaraRadera
  2. Men jag har ju svarat dig... Jag lägger en kommentar på din sida istället. ;-)

    SvaraRadera
  3. Trevligt med besök. Hoppas att ni får bada!

    SvaraRadera
  4. Besök på strande, kanske ta sig ett dopp..... åh, det lät underbart! (sneglar lite snett på september-blåsten utanför fönstret)

    SvaraRadera