måndag 21 september 2009

Räddningshuvan

Eller rättare sagt Rose Red som enligt egen erfarenhet hjälper mot influensan. Den har jag också kommit en bit till på och helt frisk blir jag väl inte förrän den är klar. Jag kanske borde prioritera att få den klar så att jag blir helt frisk.Bilden har jag redigerat i Photoscape som är ett gratis bildredigeringsprogram som jag är väldigt imponerad av. Jag har tidigare använt Photoshop men insett att för mitt bloggande behöver jag inte ett så avancerat program och när vi skaffade den lilla svarta, extra datorn så installerade jag istället Photoscape. Om du har behov av att redigera bilder för bloggen tex. tycker jag absolut att du ska testa att installera och använda det.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. tack för tipset. kanske kan lägga den på laptopen och testa :-)

    SvaraRadera
  2. Läste precis i ena kursboken vi har att på 15 och 16 hundratalet användes nattmössor... Dessa bars dock inte i sängen, utan inomhus innehållande lavendel eller rosmarin insytt i fodret, då de sas gynna återhämtningen efter en förkylning. Kanske inte så dumt!

    Använder också PhotoScape mycket. Enkelt, och går att göra snygga foton.

    Kram i solen!
    /Ewa

    SvaraRadera
  3. Janette: Tycker absolut du ska testa Photoscape. Perfekt till laptopen.

    SvaraRadera
  4. Ja, mönstret syns bättre i enfärgat. Blir garanterat fler!
    Mössan du stickar är superfin. Är den svår? Jag stickade en basker förra året, men den vart tillslut så stor, så jag slängde den. Vill göra en ny, som passar till sjalen. Tips mottages tacksamt. Dock inte för invecklat, då stickning inte är min starkaste sida! ;o)

    Ser fram emot väska och tyger.

    Varmaste kramen till dig!
    /Ewa

    SvaraRadera