torsdag 17 september 2009

Tillfrisknandet pågår

Idag känner jag mig mycket piggare och dessutom skiner solen igen och det är just nu 22 grader varmt. Ska nog ta mig ut och sitta en stund i solen för att få mer kraft.En del i tillfrisknandet var stickandet av min Rose Red i grått Baby Eco ull. Den blev jättefin och ligger just nu och torkar i solen.
Garnet jag hade tänkt att sticka nummer två i var alldeles för lite så jag får tänka om eller göra något annat.
Så länge njuter jag av mitt egenfärgade lovikkagarn. Färgat av resterna när jag färgade ett sockstycke. Inlägg kommer om den färgningen.

4 kommentarer:

  1. Snygg! Var den svår att sticka?

    Kram
    /Ewa

    SvaraRadera
  2. Rose Red är superenkel att sticka!! OCH rolig. Dessutom gjorde den att min sjukdom vände och det är inte fel.

    SvaraRadera
  3. Den är verkligen fin. Hur gör du för att köpa mönstret, jag har aldrig shoppat från annat land, använder du ditt kontokortsnr eller ngt annat fiffigt? Vore bra att veta o samtidigt helt katastrofalt att ha en global marknad till sitt förfogande i vardagsrummet....

    SvaraRadera
  4. Vad fin Rose red är!
    Jag måste nog också skaffa mig det mönstret snart :-D

    SvaraRadera