onsdag 2 september 2009

Stickcafé o sockstickning

Ikväll var jag på stickcafé och det var trevligt. Vi var 6-7 stycken och det var ju okej för att vara första gången med det här stickcaféet.
Jag startade min sockstickning häromdagen för att ha dem att sticka på. Tyvärr hade jag inga tillräckligt smala rundstickor i Sverige så jag stickar på metallstrumpstickor i vad jag tror 2.25 el. 2mm.
Sunday Swing-sockorna är riktigt kul att sticka och jag tror de skulle vara ännu roligare i ett flammigt garn precis som det är tänkt. Men som sagt. De är ändå roliga att sticka.

På lördag blir det loppis och jag har några dagar på mig att rensa ut massor att sälja. Får se hur det går.

8 kommentarer:

  1. Den ser jättefin ut! Önskar jag kunde sticka sockor..
    Lycka till på loppisen!

    SvaraRadera
  2. Oj vad du jobbar och grejar hela tiden! Det är mycket med det praktiska! Sockor är kul! Och användbart!
    Liisa

    SvaraRadera
  3. Heja dej vad duktig du är:)

    SvaraRadera
  4. påminner lite om Pomatomus, eller nej?

    SvaraRadera
  5. Jo, lite påminner de nog om Pomatomus MEN de här är nog lite simplare. =)

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Nu ser jag vilket mönster du använt, det framgick inte i dunklet i församlingshemmet! Det blir ju jättabra i enfärgat garn också, behöver inte alls vara flammigt! Anna och jag tyckte själva att vårt stickcafé var något av en succé, vi hade varit glada om det varit vi och två till...
    Men förhoppningsvis så sprider det sig lite och fler kommer till allteftersom. Vi var väldigt nöjda faktiskt, tyckte att de blev precis lagom av allting, lagom många för att alla skulle lära känna alla lite, och alla verkade nöjda!
    Vi ses snart igen, och om du skickar mig din adress så kommer du snart att få ett församlingsblad där du är med på bild!
    Och givetvis måste man ha halvvantar i Provence!
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  7. Hejhej!
    Kul med stick-café! Ska på måndag, och har raggat med 4 tjejer på kontoret :)

    Du får GÄRNA vara med i BC&K. Kolla med Ninni, hon bor ju i Huskvarna. Ni kanske kan hitta på nåt fint ihop!
    http://ninnii.blogspot.com/

    Ha en skön helg!
    MiA

    SvaraRadera
  8. Vilka fina sockar! jag tycker de blir bra i enfärgt också.
    Du måste sluta blogga Jkpg-bilder. =) Jag får sån fruktansvärd hemlängtan (även om det är mer än 20 år sedan det var hemma).
    /Ha en skön helg och lycka till på loppisen!

    SvaraRadera