söndag 20 september 2009

Hemma igen...

...i mitt andra hem. Det är att åka hem vilket håll jag än åker på. Här är det lite för mycket flyttkartonger bara... Men jag ska ta några stycken då och då. Är inte helt återställd men det går åt rätt håll.

Virkningen av min ananassjal gick verkligen framåt på flyget igår. Dessutom var det två timmars bilfärd från flygplatsen så jag har kommit en bra bit även om jag inte riktigt kommit in i mönstret. Tror jag ska rita det som diagram eftersom jag tycker det är mycket tydligare med diagram. Får se om jag har kraft och ork att göra det.
Jag virkar med ett entrådigt ullgarn i gulgrönt och virknål 3.5.

När jag letade efter knappnålar att nåla upp sjalen för fotografering hittade jag en supertunn virknål i samlingarna. Jag klagade för ett tag sen på att jag inte hittat någon tillräckligt smal virknål för mina pärlor som skulle fästas på min höstsjal, Entomology. Men nu har jag en men tyvärr är ju alla pärlorna redan uppträdda på garnet. Nåja, det kanske blir fler pärlstickade sjalar någon gång.Vad kul att så många gillade mina virkväskor! Tackar för uppmuntran. Jag har kommit på en del förbättringar och när jag kommer hem till ateljén ska jag sy upp några så får vi se vilka som är intresserade. ;-)

Dessutom kanske det är så att jag ska börja dela med mig av de vackra tygerna jag hittar på marknaden. Att sälja till er alltså!
Kan det vara av intresse?

2 kommentarer:

  1. Å va flitig du varit! Jag har smygstartat på nr två, nu i grått. Den första jag gjorde i regnbågsfärger tror jag ska bli en present åt min kusin.
    Mönstret sitter i huvudet nu, så jag behöver inte titta på det alls. Har jag en gång virkat en sak, så sitter det där, ett tag iaf... Tänk att VISSA saker minns man, medans andra har man aldig hört, läst eller sett! ;o)

    Jag är intresserad av både virkväska och tyg. Spännande.

    Kram
    /Ewa

    SvaraRadera
  2. Hej, Vad vacker din ananassjal blir. Jag skulle jättegärna vilja ha mönster om det är ok? Jag har ett en-trådigt garn som jag tror skulle vara perfekt till denna.
    Jag följer din blogg då och då och jag bara blir helt avis på ditt liv i Provence, då Provence är mitt favoritställe att flytta till om jag fick möjlighet i framtiden.
    Vänliga hälsningar,
    Karin

    SvaraRadera